Cercar en aquest blog

dimecres, 21 de desembre del 2011

Visita a la biblioteca

Alumnes de 1r visiten la biblioteca de la barriada
Ara que s’acosten les festes de Nadal i que sempre ens cau qualque regalet, no puc estar de suggerir-vos que si no sabeu què heu de demanar als Reis Mags o al Pare Noel (tant se val els uns o l’altre), no dubteu a demanar un bon llibre. De raons, n’hi ha bastants: passareu una bona estona, descobrireu coses que no sabíeu, riureu (o plorareu), o passareu por, o admirareu il·lustracions i vinyetes precioses, o... En cas que no us basti tot això, ni us acabi de convèncer, us citaré un proverbi àrab que diu “un llibre és com un jardí que es duu a la butxaca”. I si encara no estau convençuts, mirau aquesta altra cita de l’escriptor J. L. Borges: “Sempre vaig imaginar que el paradís seria alguna mena de biblioteca”.

Ho pensareu? Val la pena.

Parlant de biblioteques, l’altre dia amb els alumnes de 1r A vàrem anar a fer un voltoi per la del Polígon de Llevant. Només hi poguérem estar una estona, però ens va bastar per saber com funcionen aquests espais plens de lectura i màgia i com ho hem de fer per demanar un llibre en préstec. Si no hi heu anat mai (a aquesta o qualsevol altra biblioteca) i voleu saber com són, teniu dues opcions: anar-hi vosaltres mateixos o llegir alguna de les impressions dels vostres companys de 1r A.

BONES FESTES I BONES LECTURES!

La primera vegada que vaig anar a una biblioteca

La primera vegada que vaig anar a una biblioteca, vaig anar-hi amb un amic de l'escola, tenia referències del que seria una biblioteca però em va impactar molt veure una biblioteca...

Tenia molta curiositat perquè dins hi havia molt de silenci i m'agradava aquell silenci, també hi havia molts de llibres classificats en prestatgeries, un ordinador i una dona que s'encarregava de vigilar i mantenir l'ordre a la biblioteca.

Em sentia molt nerviós, no sabia què fer. No sabia si llegir un llibre o posar-me en els ordinadors com el meu amic... Al final vaig llegir un llibre, em va agradar molt. Per això, vaig preguntar a l'encarregada de la biblioteca si me’l podria prestar, em va dir que abans havia de fer-me el carnet. Després de fer-me'l me’n vaig endur el llibre.

Em va agradar moltíssim aquella biblioteca...

Gerson Barajas (1rA)

La primera vegada que vaig anar a la biblioteca em varen dir que no fes renou i que no parlàs fort. En canvi, podia anar a l'ordinador, podia llegir llibres, enciclopèdies i podia fer els deures i estudiar; però tot això en silenci. Et pots fer soci de la biblioteca si dus una foto teva i un carnet d'identitat.

Les primeres vegades, vaig anar a la biblioteca del Molinar i a la del Coll d'en Rabassa. Són molt grans. Es divideixen en diferents seccions: juvenil, infantil... Això és una BIBLIOTECA. VISITA-LA!

Clàudia Tàrraga (1r A)

La primera vegada que vaig anar a una biblioteca va ser quan jo tenia 7 anys. M'hi varen dur les meves germanes i la meva mare. Quan vaig entrar a aquell lloc tan gran amb tants de llibres, ordinadors, revistes, diaris, etc., em vaig quedar parada perquè no sabia què mirar... hi havia tantes coses, que no sabia per on començar. Vaig seure a una taula i vaig dir a la bibliotecària “Puc mirar un llibre?”. I em va contestar: “És clar que sí, nineta.” Em va acompanyar a cercar-lo (el que jo volia) i va ser La bella i la bèstia. Me'l vaig llegir súper ràpid perquè era de Disney i m'encanta. Després vaig agafar-ne un altre i no el trobava. La bibliotecària em va dir: “No el trobes?” I jo li vaig dir que sí. Ella em va dir quan cercàs llibres sempre havia de mirar on deia “Disney” o coses així. I sabria on anar a estudiar quan ho necessitàs. Això és tot!

Laura Nicolau (1r A)

 Vicenta Vila i alumnes de 1r d'ESO A