Cercar en aquest blog

dimecres, 30 de maig del 2012

Glòria Ferrer

"Les Olimpíades són un dia per recordar i divertir-se"

Quant de temps fa que treballes de professora d'educació física?
Fa molt de temps exactament... Vint anys.

T'agrada la teva feina? Com va ser que vares triar entrar al món de l'esport?
Sí, m'agrada molt i quan vaig acabar BUP tenia tres opcions: la primera era ser professora d'educació física, la segona bomber i la tercera Belles Arts. I educació física em va semblar la millor opció (Riu). Sempre he fet esport.

Què signifiquen per a tu les olimpíades?
Les olimpíades signifiquen feines, compromís, un dia per recordar i divertir-se. Jo pens que la vida és com un esport on es desenvolupa: l'esforç, el compartir, el col·laborar, la tolerància als altres, disfrutar amb els companys i amics, el respecte, etc.

Qui va tenir la idea de fer aquest programa "olimpíades"?
La idea va sortir fa set cursos, quan hi havia n'Aitor, ell va proposar la idea i tots hi vàrem estar d'acord. Vàrem començar a cercar una instal·lació adequada per a tots els alumnes del centre. I trobàrem el velòdrom de Son Moix, després de moltes reunions amb l'IME el vàrem aconseguir de forma gratuïta.

Com et sents en veure que hi ha molta gent que hi participa i una altra que prefereix no fer-ho?
Per a mi hi participen tots, tant els qui fan curses, com els qui animen els seus companys o la batucada que a ritme de percussió animen l'activitat. La gent que no hi vol venir ni col·laborar-hi mai tendrà l'opció de fer-ho, però són pocs. El que compta és participar-hi.

Et dóna molta feina organitzar-ho tot?
Sí que dóna molta feina, però és molt gratificant veure com els alumnes hi participen i es diverteixen entre ells i amb nosaltres els professors.

A part de l'institut, sols practicar esport? I què sols fer en el teu temps lliure?
Sí, faig esport, però no del competitiu. Vaig d'excursió, faig bicicleta, pilates i activitats amb la natura, amb els amics i família.

Quant de temps penses fer aquesta feina? No és molt esgotador?
Obligatòriament fins als 67 (Riu), fins que pugui. Hi ha dies que sí que és molt esgotador, però hi ha dies que són tot el contrari. M'agrada estar amb gent jove, és un repte cada dia, ja que cada dia és diferent. Sí que m'agrada la meva feina.

Nahomi Vizcaíno
Alejandra Torres