Cercar en aquest blog

dimecres, 12 d’octubre del 2011

Entrevista

ÀNGELA FONTANET: 
“La mediació serveix perquè els alumnes s'ajudin entre ells”
N'Àngela Fontanet és la cap d'estudis de primer i segon d'ESO i professora d'anglès de l'IES Antoni Maura.
-Què suposen per a l'institut les retallades d'assignatures com teatre i activitats extraescolars?
Les activitats extraescolars s'han eliminat a tots els nivells. Les retallades d'aquestes classes són per temes econòmics que sofreix l'institut. Aquestes retallades també afecten el projecte PROA, que són unes classes de repàs que es feien els horabaixes a l'institut i que funcionaven molt bé. El que s'ha mantengut és l'optativa de Taller de Teatre a primer i segon d'ESO.

-Viatges d'estudis. Hi haurà viatge d'estudis enguany? I si de cas no n'hi ha, quina és la causa?
A tercer no hi ha mai viatge d'estudis, però a segon i a quart sí que n'hi ha, però aquest viatge depèn dels alumnes (com se comporten i si hi volen anar o no).

-Mediació. La mediació no serveix de gaire. Com podeu fer vosaltres, els professors, etc., per millorar la nostra conducta a part d'informar els pares?
La mediació serveix per a molt, la reunió és el dimecres a les 13:00 hores. Serveix perquè els alumnes s'ajudin entre ells, però si un alumne no té el comportament adequat, la persona que el veu, té l'obligació de dir-ho (al professor). A part, ells mateixos s'han de controlar (el seu comportament, etc)

-Heu pensat vosaltres alguna vegada a rendir-vos, deixar d'aplicar l'educació, per esgotament o per causes alienes a les nostres opinions?
HaHaHaHaHa!!! Per ara no, quan em jubili, potser, ja fa 11 anys que som professora. Dins de la meva família també hi ha professors, com el meu germà. La meva mare és professora d'infantil i el meu pare és de cinquè i de sisè de Primària.

-Afecten les hores de l'institut, d'esgotament, etc a la vida personal? I si de cas afecta, com ho fa?
HaHaHa!!! La meva vida en aquests moments va molt accelerada, ara m'he apuntat a "Aquagym"; intent també fer altres coses com llegir, però amb les avaluacions, els exàmens i tot el que té a veure amb l'institut són moltes coses, però intent passar el poc temps que em queda lliure fent altres activitats.

Nahomi i Sinan (3rC)