Cercar en aquest blog

dimecres, 10 d’octubre del 2012

Entrevista


Miquel Bennasar:  
"El comenius és un projecte de col·laboració entre diferents instituts de països Europeus"

Miquel Bennasar és professor d’anglès a l’IES Antoni Maura. Actualment és el coordinador del Comenius, un projecte de col·laboració entre diferents instituts europeus.

-Quants d'anys duus treballant com a professor?
Fa 4 anys que faig de professor. Aquest és el tercer curs que estic a aquest institut.

-L'any 2009-2010 feies feina a l'institut Antoni Maura, però l'any següent ja no hi eres? Per què?
Vaig estar a l’IES Antoni Maura els cursos 2009-2010 i 2010-2011. L'any passat no hi era perquè vaig treballar a L' IES La Ribera a Can Pastilla.

-En què consisteix el Comenius?
És un projecte de col·laboració entre diferents instituts de països Europeus. Actualment el nostre institut és coordinador d'un projecte que es diu ''The time machine'' (la màquina del temps). Els països participants són: Itàlia, Grècia, Turquia, Irlanda i Espanya. Els estudiants fan viatges en el temps i es traslladen a èpoques passades o futures. Durant el curs es fan projectes que després es publiquen a la pàgina web del centre o s’exposen durant les visites d’estudi.

-Quins viatges es faran en el Comenius?
L'any passat es va viatjar a Milà i a Ankara. Enguany es viatjarà a Dublín i a Atenes. El mes de maig rebrem estudiants de tots aquests països al nostre centre.

-Com es pot accedir al projecte?
N'hi ha una convocatòria anual que es tramita telemàticament. En aquesta convocatòria s'ha d'adjuntar una relació de països i alumnes participants, així com el projecte que es vol realitzar durant els dos propers anys. Els alumnes que hi participen són els de quart d’ESO i primer de Batxiller, encara que els altres cursos també hi participaran.  

-Què és el que més t'agrada de l' IES Antoni Maura?
El que més m'agrada és la diversitat: hi ha molts d'alumnes de moltes nacionalitats diferents, cosa que dóna molt de joc a les classes.  El que també m'agrada molt és l'edifici: té molts d’espais, zones verdes, aules específiques molt ben equipades. Tot això fa que sigui un institut amb molta personalitat. També m’agrada que es faci ESO, BATXILLER, ESPA i FP, fa que hi hagi més varietat al centre. Finalment m'encanta la relació que tenc amb els meus companys i l'ambient que hi ha a la sala de professors.

-Què opines de les retallades en educació?
Opín que no s'haurien de fer mai perquè els moments de crisi econòmica el que s'ha de fer és invertir al màxim en educació per poder sortir de la crisi aviat i evitar que torni a succeir.

LORENA PAEZ (3rC)
GÉNESIS SEMISTERRA (3rC)